18 Ağustos 2005

Kariyer

Geçenlarde gelen bir mailimi henüz okudum. Elemanın biri IT kurslarında uzman birine sorumuş Bilgisayar dünyasındayım önümde şu seçenekler var:

*Bilgi Yönetim sistemleri ( Expert , Manager)
*Sistem Mühendisi ( Expert )
*Yazılım Mühendisi ( Expert )
*Donanım Mühendisi ( Expert )
*Network Sorumlusu,
*Cisco uzmanı,
*Teknik Personel,
*Operatör,
*Analist,
*Veritabanı Yöneticisi
*Güvenlik Uzmanı,

Hangisini olsam iyidir. Tavsiyeniz nedir?

Cevap ise şu:

Bir masa düşün bu masaya baktığında ;

1- Masaya baktığında onda o güzelim ağacı görüyorsan , ona emek veren marangozu, evinin rızkını sevgiyle çıkartan bir adamın ailesini, ve onun meydana gelmesi için dünyanın ne kadar bir zaman geçirdiğini ve onun ziyan olmasının bile bütün bunlara haksızlık olduğunu düşünüyorsan.
Yazılım yada Programcı diyelim olabilirsin.

2-Eğer masada sevgiyi değilde onu meydana getiren ağacı , boyayı , işciliği metal aksamları görüyorsan sistemci ol.

3-Eğer masaya bakıp sadece dört ayak ve bir kare yada yuvarlak görüyorsan donanımcı ol derim.

4-Eğer Masaya bakıp bunu nasıl daha ucuza imal edeceğini , nelerin fazla ve eksik olduğunu görüyorsan o zaman bilgi yönetimleri konusunda uzmanlaş derim.

5-Eğer masaya bakıp bunu oluşturan malzemelerin neler olduğunu ve hangisinden ne kadar kullanıldığını ne kadar masrafa katkısı olduğunu düşünüyorsan o zaman da sana veritabanı yöneticisi ol derim.

Eee şimdi bende kendime pay çıkarıp ne olacağıma karar veriyorum... Ben masaya bakınca yemek ne zaman gelecek diye düşünüyorum. Ahanda ben açıktamı kaldım şimdi. Ben anlamıştım zaten benden adam olmaz. bööh

Hiç yorum yok: